Speciaal voor de Japanse verzamelaar Yoshi Hayashi bouwde de beroemde carrosseriebouwer Zagato de 575 GTZ op basis van de 575M Maranello. Het model is en blijft enig in zijn soort.
Op de autosalon van Genève liet Zagato een Ferrari 250 GTZ uit 1956 op de stand zien. Dat was een voorproefje voor de 575 GTZ waarmee het Italiaanse bedrijf bezig was. De officiële presentatie van deze unieke Ferrari is op het Concours d’Elegance van Villa d’Este. Hayashi bestelde een aluminium carrosserie met een klassieke vorm voor de Ferrari 575M Maranello. Zagato vond inspriatie bij de 250 GTZ uit 1956. Ook de two-tone grijze kleur is een duidelijke verwijzing naar dat model, dat inmiddels een onbetaalbare klassieker is. Zagato maakte met deze unieke auto een mooie hommage aan de Ferrari 575M Maranello. Het model, waarvan sinds 1996 zo’n 5.700 stuks zijn gebouwd, wordt binnenkort opgevolgd door de 599 GTB Fiorano.
Het Italiaanse ontwerphuis Zagato bouwde speciaal voor de Japanner Yoshi Hayashi de Ferrari 575 GTZ. Hij is en blijft enig in z’n soort.
Op het prestigieuze Villa d’Este Concours d’Elegance liet het Italiaanse ontwerphuis Zagato de Ferrari 575 GTZ zien. Die auto is speciaal gebouwd in opdracht van de Japanse verzamelaar Yoshi Hayashi. De 575 GTZ is gebaseerd op de 575M Maranello. Daarvan is de techniek intact gebleven maar de carrosserie is geheel opnieuw ontworpen en uniek in z’n soort. De auto is geheel met de hand gemaakt en opnieuw opgebouwd. De ontwerpers van Zagato lieten zich inspireren door de 250 GTZ die in 1956 – precies vijftig jaar geleden – werd geschapen. Die klassieker liet Zagato zien op de Autosalon van Genève als voorproefje op het unieke model. “Onze 250 GTZ was misschien wel de meest waardevolle auto van die show”, aldus Zagato.