NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » WZL » Algemene zever » Cursusweetjes
Onderaan pagina
  - 1 - 2 - volgende »
Dojo 2.52
wzl-lid
Sinds 4/3/2005
T: 6 R: 398
18/6/2005 - 18:42u | Quote
Voor de mensen die aant blokken zijn of al gedaan hebben, deel interessante cursusweetjes en anekdotes. Het is aan te raden om het vrij te vertalen, geen vaktermen dus, zodat iedereen kan volgen.

*EDIT*: het moet ni uit ne cursus komen, gewoon interessante weetjes waarvan je denkt dat niet veel mensen ze kennen zijn ook altijd welkom.

Kzal et zelf is openen, uit cursus ecologie:
Mindcontrol-parasieten zoals de zogenaamde "facehuggers" zijn echter dan je zo denken. Zo stelde men een vreemd gedrag vast bij bidsprinkhanen, deze bleken soms zonder reden gewoon in het water te springen en te verdrinken. Na onderzoek bleken ze allemaal geïnfecteerd met een parasiet die voor de vervolmaking van zijn levenscyclus zich moet voortplanten in een andere gastheer die in het water leeft. Deze parasieten slaagden er dus in om de bidsprinkhaan als het ware te overtuigen zelfmoord te plegen. Bij deze bent u gewaarschuwd, een paar stappen verder in de evolutie en er onstaat misschien een mensenvariant van deze parasiet.
Psycho4096 3.707
mr. spam
Sinds 2/12/2004
T:34 - R:5509
18/6/2005 - 20:04u | Quote
wiskunde: als ge een priemgetal (groter dan 5) neemt, ge doet et tot de vierde macht en ge deelt et door 30, bekomde altijd 1 als rest

godsdienst: ons heelal is 13,7 miljard jaar oud (met een foutenmarge van 0,2 miljard jaar)... (in ons cursus stond er 15 miljard jaar maar ik was zo goed onzen leraar te verbeteren )
Prehysteria 3.159
wzl-lid
Sinds 22/10/2003
T:17 - R:2393
18/6/2005 - 20:31u | Quote
Psycho4096 schreef:
godsdienst: ons heelal is 13,7 miljard jaar oud (met een foutenmarge van 0,2 miljard jaar)... (in ons cursus stond er 15 miljard jaar maar ik was zo goed onzen leraar te verbeteren )


Just (5 min. geleden ) vor Ned. nen tekst gelezen waarin staat da onderzoek me den Hubble heeft aangetoond da het heelal mínstens 15 miljard jaar besta

Nog Nederlands:

-Het melkwegstelsel telt 69 zonnen/levend mens op aarde
-Volgens een schatting zijn er reeds 85 milj. mesen geboren op aarde. Da wilt zeggen da wij die op dit moment leven maar 6.8% zijn van iedereen die ooit geleefd heeft
-1/5 mensen op aarde is Chinees en 1/7 is een Chinese boer
-......

Nen hele tekst me getallen waarge van achteroverslaagt
Dojo 2.52
wzl-lid
Sinds 4/3/2005
T:6 - R:398
18/6/2005 - 20:34u | Quote
MAAR 6.8%? Kerel, hebt ger enig idee van hoe lang de mens al op deze planeet rondloopt? 6.8% is enorm veel en toont maar weer is aan wat een bevolkingsexplosie er de laatste 100 jaar heeft plaatsgevonden.
Psycho4096 3.707
mr. spam
Sinds 2/12/2004
T:34 - R:5509
18/6/2005 - 20:36u | Quote
ja, die tekst heb ik ook moetn lezen tegen donderdag en niet echt kloppend op alle vlakken

da van die 13,7 miljard jaar heb ik een paar weken geleden gehoord tijdens een lezing van prof.dr. Robbert Dijkgraaf (universiteit van amsterdam) over de snaartheorie... die gast is gespecialiseerd in wiskunde en fysica, heeft al de nederlands nobelprijs gewonnen (alleeja, wa da daarvoor kan doorgaan) en em en zijn team zijn toch wel wa meer vertrouwbaar dan nen nederlandsen boek die al een paar jaar verouderd is

Laatst aangepast door Psycho4096 op 18/06/2005 22:31:49u (1x aangepast)
Dojo 2.52
wzl-lid
Sinds 4/3/2005
T:6 - R:398
18/6/2005 - 20:39u | Quote
Psycho4096 schreef:
ja, die tekst heb ik ook moetn lezen tegen donderdag en niet echt kloppend op alle vlakken

da van die 13,7 miljard jaar heb ik een paar weken geleden gehoord tijdens een lezing van prof.dr. Robbert Dijkgraaf (universiteit van amsterdam) over de snaartheorie... die gast is gespecialiseerd in wiskunde en fysica, heeft al de nederlands nobelprijs gewonnen (alleeja, wa da daarvoor kan voorgaan) en em en zijn team zijn toch wel wa meer vertrouwbaar dan nen nederlandsen boek die al een paar jaar verouderd is

Manman, gij hebt ook echt onthoude wat diee allemaal gezegd heeft?
Psycho4096 3.707
mr. spam
Sinds 2/12/2004
T:34 - R:5509
18/6/2005 - 20:40u | Quote
baja, da was uiterst interessant
The Fabulous 3.29
Algemeen zeveraar
Sinds 2/12/2004
T:38 - R:3521
18/6/2005 - 22:18u | Quote
Biologie: Mannen kijken naar de kont van een vrouw om dat dat instinctief doet terug denken aan de oertijd waar de mens nog op armen en benen liep en zo de schaamlippen heel goed zicht baar waren. Die schaamlippen zwellden op als het vrouwtje vruchtbaar was. en dat zou de kont nu vervangen.

Als da nu geen interessante leerstof is zie

6/10 Vrouwen kiezen voor een man die hun financiele zekerheid geeft (en dus nie om da ze verliefd zijn )

Laatst aangepast door The Fabulous op 18/06/2005 22:19:30u (1x aangepast)
pilgrim 2.796
wzl-lid
Sinds 6/6/2005
T:1 - R:116
18/6/2005 - 22:52u | Quote
bij cursus romeins recht vorig semester gaf prof, om duidelijk te maken hoe culturen verschillen qua denkwijzen en opvattingen over recht, een voorbeeld van een chinese rechtszaak enkele eeuwen geleden:

Een winkelier die in een of ander goed handelde, kreeg concurrentie van een andere winkelier, die het veel beter deed als hem, en hem tot de rand van failliet dreef. Zijn oude moeder kon het leed van haar zoon niet meer aanzien,
en ging naar de winkel van de concurrent, en pleegde in het midden van de winkel zelfmoord, wat een grote schande opleverde voor de concurrent. De concurrent klaagde de winkelier dan ook aan voor de schande, en deze laatste werd ter dood veroordeeld door ophanging.
De winkelier stuurde een brief aan de mandarijn, om gratie te vragen, wat hij ook kreeg: hij werd nu slechts ter door veroordeeld door onthoofding...
Psycho4096 3.707
mr. spam
Sinds 2/12/2004
T:34 - R:5509
18/6/2005 - 22:57u | Quote
haha, zalig verhaal
bastard 2.931
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:37 - R:3178
18/6/2005 - 23:05u | Quote
de taal me de meeste woorde in heel de wereld: engels
me zo'n 5 a 600000 woorden
voor elk nederlands woord vind je ongveer 5 engelse woorden
Losealot
Beachboy
Sinds 24/9/2004
T:55 - R:1358
18/6/2005 - 23:13u | Quote
scriptingtalen (gegeven door een pro-microsoft prof) :
Visual Basic staat ver van de oorspronkeljke Basic/QuickBasic wat door vele "echte" programmeurs terecht als speelgoed aanzien werd. Dit label op de huidige VB6 plakken getuigt van grote vooringenomenheid en weinig kennis terzake. 53% van alle programmeurs ter wereld rapporteren VB als de taal die zij het meest gebruiken
Ubuu 3.088
wzl-lid
Sinds 6/1/2004
T:16 - R:130
19/6/2005 - 1:39u | Quote
Fysiologie der huisdieren (met uitstapjes naar de mens):

als een meisje de pil neemt en een antibioticakuur moet nemen werkt de pil niet meer. De vraag is natuurlijk of een meisje wil van bil gaan als ze het vliegend schijt heeft...

Forensische genetica:

men kan uit een vingerafdruk genoeg DNA halen om de eigenaar ervan te identificieren...
moonlight 3.419
wzl-lid
Sinds 21/5/2004
T:20 - R:934
19/6/2005 - 6:29u | Quote
Ubuu schreef:
als een meisje de pil neemt en een antibioticakuur moet nemen werkt de pil niet meer. De vraag is natuurlijk of een meisje wil van bil gaan als ze het vliegend schijt heeft...


ik dacht da da 'common knowledge' was... blijkbaar dus ni

uit mn cursus neurofysiologie van euh... 6j gelede...
als ge de hersenen uit n kat haalt en ge laat die valle (bvb uit t raam van een appartement op de 7e verdieping) valt die nog steeds op zn pootjes... vraag me ni waarom iemand da ooit geprobeerd heeft ofzo...

uit ne cursus voedingswetenchappen...
het is gezonder om chips te eten dan appelen... of da had diene pippo ons toch gezegd... kweet niks anders meer van die les ma denk da t dus gaat over da chips meer verschillende voedingsgroepen bevatten (en mineralen enzo) dan appelen...

uit mn cursus algemene en historische pedagogiek van gistere...
tijdens de middeleeuwen kreeg ge als ge geneeskunde studeerde alleen maar theorie en mocht ge als gevolg alleen diagnoses make ma niks zelf behandelen... enorm nuttig diploma da ge dan hebt
aCrowLeftOfTheMurder 3.516
wzl-lid
Sinds 2/12/2004
T:1 - R:2304
19/6/2005 - 11:09u | Quote
Journalistieke deontologie: alle journalisten hebben een soort van morele code waar ze zich aan moeten houden; de Code der Journalistieke Beginselen.
Het principe hier achter is:
1) feiten van commentaar scheiden
2) het principe van "hoor en wederhoor" toepassen ('double-check')
3) de burger zo volledig mogelijk informeren ('waakhonden van de democratie')
Concreet:
1) de journalist moet zijn naam vrijgeven
2) er moet toestemming gevraagd worden aan de persoon in kwestie voor opname/publicatie
3) de private levenssfeer van de persoon moet beschermd worden
4) de menselijke waardigheid van de persoon moet gerespecteerd worden
5) de deontologische zwijgplicht (BRONNENGEHEIM!) moet worden gerespecteerd, zoniet krijg je een 'chilling effect' (de verraden bron geeft geen informatie meer brij)
6) de journalist moet ten allen tijde beleefd, discreet en zakelijk blijven


Uit cursus cultuurwetenschappen. Allemaal uit het blote hoofdje ^^
Handig om uw les zo ne keer te herhalen.
bol 3.459
wzl-lid
Sinds 2/12/2004
T:39 - R:1749
19/6/2005 - 12:54u | Quote
gelle hebt precies wel allemaal leuke en zeer boeiende cursussen
Dojo 2.52
wzl-lid
Sinds 4/3/2005
T:6 - R:398
19/6/2005 - 13:12u | Quote
bol schreef:
gelle hebt precies wel allemaal leuke en zeer boeiende cursussen

Ge moet dus wel beseffen dat er voor elk leuk en interessant weetje er duizenden compleet oninterssante saai weetjes staan
Toch vooral de 1ste 2 jaar, daarna wordt het ewa interessanter, tenzij da ge natuurlijk een richting volgt die u ni interesseert wat dan weer niet de bedoeling is.
bol 3.459
wzl-lid
Sinds 2/12/2004
T:39 - R:1749
19/6/2005 - 13:13u | Quote
Dojo schreef:
bol schreef:
gelle hebt precies wel allemaal leuke en zeer boeiende cursussen

Ge moet dus wel beseffen dat er voor elk leuk en interessant weetje er duizenden compleet oninterssante saai weetjes staan
Toch vooral de 1ste 2 jaar, daarna wordt het ewa interessanter, tenzij da ge natuurlijk een richting volgt die u ni interesseert wat dan weer niet de bedoeling is.

oké
Flaviac 2.943
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:97 - R:4206
19/6/2005 - 13:50u | Quote
Als ge het bestaan van onze planeet vergelijkt met een jaar, dan is de mens nog maar 2 minuten op deze planeet
finalplayer 3.665
wzl-lid
Sinds 28/10/2003
T:71 - R:610
19/6/2005 - 20:05u | Quote
Uit een tekst van Frans, over hoe lang het duurt eer de natuur de volgende dingen volledig heeft geëlimineerd als ge het wegsmijt:

• Papieren zakdoekje: 3 maanden
• Busticket: 4 maanden
• Lucifer: 6 maanden
• Klokhuis van een appel: 6 maanden (zou ge ni zegge van een natuurlijk product eh)
• Sigaret met filter: 2 jaar
• Kauwgom: 5 jaar
• Blikje bier: 10 jaar
• Wegwerpaansteker: 100 jaar
• Plastieken fles: 100 tot 1000 jaar
• Glazen fles: 4000 jaar

Laatst aangepast door finalplayer op 19/06/2005 20:06:37u (1x aangepast)
Ubuu 3.088
wzl-lid
Sinds 6/1/2004
T:16 - R:130
19/6/2005 - 23:26u | Quote
Alleen kroonkurkjes met 21 deuken sluiten een standaard flessenopening hermetisch af...
  - 1 - 2 - volgende »
 
Bovenaan pagina