Omdat een CPU niet alle games meer kon draaien hebben ze indertijd de grafische kaart uitgevonden. Omdat men nu de games alsmaar meer echter wil laten lijken maakt men gebruik van de zogehete "physics" in de game. Om de physics beter weer te geven vraagt men weeral veel rekenwerk van de CPU en dus... idd, men heeft een prototype van een PPU 'Physics Processing Unit' gemaakt.
Tim Sweeney ( hoofdprogrammeur Unreal 3 engine ) heeft de PPU-kaart al zien samenwerken met zijn nieuwe engine en het is naart schijnt subliem!! "We hebben het afgelopen jaar de PhysX-chip (PPU) uitvorig getest met de unreal 3 engine en de resultaten zijn zeer indrukwekkend. We zijn dan ook zeer benieuwd hoe de PhysX chip het zal doen op de markt"
het zou magistraal zijn moesten de games echt zoals de werkelijkheid worden. Invoeren dus!!! en aan die AI-chip mogen ze ook beginnen werken. tgaat mss wel wa veel geld kosten, das een feit.
Da's dus nog een processor bij ofwa? buiten uwe centrale processor en die van uw 3d kaart...Nog een insteekkaartje bij met een physics processor???? of begrijp ik het verkeerd?
Zou wel ferm zijn......ik heb al wat footage gezien van Unreal 3......
wel fijn dat hij komt maar dan alweer een kaartje meer in onze pc en dus ook weer 100 -400€ duurder ze blijven wel dingen uitvinden om ons het geld uit de zakken doen halen.
idd waar een kaartje meer om bij te steken. Maar zouden ze dan ook een nieuwe slot moeten uitvinden?? voor de GK is er ook een speciale slot he. mmm kweeni, als ik de ureal 3 engine zie is het mss toch wel zen geld waard, oke die 400€ zouk er ni aan uitgeve. das gelijk de Geforce 6800 ultra, terwijl da ge een keigoei kaart (6600) eig al vast hebt vr 180 euro
saiko schreef: wel fijn dat hij komt maar dan alweer een kaartje meer in onze pc en dus ook weer 100 -400€ duurder ze blijven wel dingen uitvinden om ons het geld uit de zakken doen halen.