NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Computer » Software » aan alle 3d fanaten
Onderaan pagina
  - 1 - 2 - volgende »
ciesso 1.667
wzl-lid
Sinds 22/1/2005
T: 1 R: 4
22/1/2005 - 10:12u | Quote
Gelieve hier al uw mooiste, nieuwste 3d stuff te plaatsen (3ds max, maya,......)
ciesso 1.667
wzl-lid
Sinds 22/1/2005
T:1 - R:4
22/1/2005 - 10:13u | Quote
check de gallery

Laatst aangepast door ciesso op 22/01/2005 10:14:50u (2x aangepast)
JDRSuperstar 2.936
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 - R:515
22/1/2005 - 10:44u | Quote
ik wil da allemaal kunnen ... zou zo handig zijn
raz 3.457
wzl-lid
Sinds 30/3/2004
T:30 - R:443
22/1/2005 - 11:24u | Quote
twee renders met poser, waar ik nog maar juist mee begonnen ben (dus totaaaaal geen ervaring mee, en tot nu toe lijkt mij dat echt eenvoudig, k denk dak nog een aantal mogelijkheden ni ken )

http://users.pandora.be/RAZOR1985/bg/aiko.jpg
Bron: © http://users.pandora.be/RAZOR1985/bg/aiko.jpg

http://users.pandora.be/RAZOR1985/bg/tomi.jpg
Bron: © http://users.pandora.be/RAZOR1985/bg/tomi.jpg


En dan ne render uit Cinema4D waar ik gewoon een beetje aant prutsen was voor nen abstracte vorm te krijgen
http://users.pandora.be/RAZOR1985/bg/abstract.jpg
Bron: © http://users.pandora.be/RAZOR1985/bg/abstract.jpg

En iets dak heb uitgewerkt met cinema4D en afgemaakt met photoshop (hoewel dak er nog een hoop zou aan willen veranderen eigenlijk
http://users.pandora.be/RAZOR1985/bg/spiky.png
Bron: © http://users.pandora.be/RAZOR1985/bg/spiky.png


Zoals ge ziet, ben ik nog ne serieuse beginneling, maar we leren bij he
HOOW
Garfield-lover
Sinds 29/1/2004
T:57 - R:3052
22/1/2005 - 11:26u | Quote
render


ik ben hier mee bezig voor de moment moet af tegen maandag
aan dit deel moet ik nog raam openingen aanpassen
end an moet er nog een hoeve-hotel
en een CC bij op een betere ondergrond
k zal dan wel nog ns mn renders posten
pfff nog veel werk
maar da shetchup programma is heel simpel en werkt heel vlug,
je kunt direct matriaal opkleven zodat je onmiddelijk resultaat hebt
ipv eerst een model te gaan opbouwen en dan pas te gaan opwerken
n aanrader voor iedereen die er mee wil beginnen

Laatst aangepast door HOOW op 22/01/2005 12:34:13u (1x aangepast)
JDRSuperstar 2.936
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 - R:515
22/1/2005 - 11:40u | Quote
ja, sketchup da hebben we ook al goed onder de knie..

archiCAD als is gezien , das andere koek
HOOW
Garfield-lover
Sinds 29/1/2004
T:57 - R:3052
22/1/2005 - 11:46u | Quote
mja ik ben eigenlijk n autocad adept, werk ik al mee sinds het derde middelbaar (das dus al 11 jaar jawadde, k verschiet zelf) en k ben er nogal 'vlot' mee
en dan n beetje prutsen 3d studio om het deftig opgewerkt te krijgen
maar ik ben redelijk verkocht voor die sketschup, alhoewel het soms nogal beperkt kan zijn, gewoon handig om heel vlug nig iets te gaan voorstellen

je zit wel het verschil met dien 3d max of autocad renders, daar is alles zo smooth en glad
sketchup heeft iets warms (kan et ni beter uitleggen)

archicad heb ik nog nooit mee gewerkt

Laatst aangepast door HOOW op 22/01/2005 11:48:28u (1x aangepast)
ciesso 1.667
wzl-lid
Sinds 22/1/2005
T:1 - R:4
22/1/2005 - 12:05u | Quote
De meeste dingen zijn gemaakt voor school met 3ds viz, werk liever met 3ds max omdat het me iets sneller lijkt en daar heb je natuurlijk ook mental ray....
http://www.clear-illuminations.be/radiosity1.jpg
Bron: © http://www.clear-illuminations.be/radiosity1.jpg

http://www.clear-illuminations.be/knikkers.jpg
Bron: © http://www.clear-illuminations.be/knikkers.jpg

http://www.clear-illuminations.be/huisjemetwater.jpg
Bron: © http://www.clear-illuminations.be/huisjemetwater.jpg

deze zijn dus allemaal gemodeld in viz en gerenderd met radiosity

http://www.clear-illuminations.be/design3.jpg
Bron: © http://www.clear-illuminations.be/design3.jpg

http://www.clear-illuminations.be/design4.jpg
Bron: © http://www.clear-illuminations.be/design4.jpg

http://www.clear-illuminations.be/badkamer 6.jpg
Bron: © http://www.clear-illuminations.be/badkamer 6.jpg

deze zijn gemodeld in max en gerenderd met mental ray

tenslotte een ventje dak aant modelen zij, gedaan op een avond moet nog afgewerkt worden, proporties kloppen niet echt, ma heb nu examens dus zal nog effe duren
http://www.clear-illuminations.be/fons8.jpg
Bron: © http://www.clear-illuminations.be/fons8.jpg
HOOW
Garfield-lover
Sinds 29/1/2004
T:57 - R:3052
22/1/2005 - 12:33u | Quote
woow zo cool
mja mn pc is ni meer zwaar genoeg om heel veel detail enzo te gaan tekenen


ma we zouden ier mss ook beter links naar al die afbeeldingen zetten ipvd e foto's te posten, da wordt te zwaar zo
Pirre 3.611
wzl-lid
Sinds 11/1/2005
T:14 - R:168
22/1/2005 - 19:13u | Quote
Introfoto met de naam van men stagebedrijf voor men GIP presentatie, gemaakt met Pov-Ray, en een Terragen render.
Gip
Terragen
daboykefke 2.516
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 - R:4529
22/1/2005 - 23:46u | Quote
die voor uw gip is zo'n beetje Unreal stijl vind ik nice
HOOW
Garfield-lover
Sinds 29/1/2004
T:57 - R:3052
23/1/2005 - 15:15u | Quote
JDRSuperstar schreef:
ja, sketchup da hebben we ook al goed onder de knie..


dan kun je me mss helpen
soms als ik een vlak in een ander vlak wil wat dieper duwen, wil em da maar niet en niet doen,
de andere kant ja
het enige wat er dan opzit is et vlak opnieuw tekene ma das omslachtiger
is er een of andere truk voor da puch en pullen die ik over het hoofd zie????
JDRSuperstar 2.936
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 - R:515
23/1/2005 - 15:20u | Quote
ge kunt maten ingeven zoals in AutoCAD hé, ma da wist je waarschijnlijk al ..
het is denk ik ook belangrijk van steeds op dezelfde "basis" je dingen te tekenen .. je kan best eerst één groot vlak maken en daar dingen uitsnijden, dan twee vlakken op mekaar te plaatste die je dan appart gaat vervormen zodat ze eventueel interfereren. Da wilt ni echt in sketchup ..
JDRSuperstar 2.936
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 - R:515
23/1/2005 - 15:21u | Quote
@ topic ... sjieke dingen .. moet ik ook s proberen .. maar tijd .. pff tijd
HOOW
Garfield-lover
Sinds 29/1/2004
T:57 - R:3052
23/1/2005 - 15:56u | Quote
ah maar da gaat wss zijn
k heb een gat in n muur gemaakt en aan twee kanten een glasvlak opgetekent en nu wou ik die glasvlakken naar binnen schuiven
k heb ook al bedacht dak da anders zou moeten doen
JDRSuperstar 2.936
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 - R:515
23/1/2005 - 16:17u | Quote
HOOW schreef:
ah maar da gaat wss zijn
k heb een gat in n muur gemaakt en aan twee kanten een glasvlak opgetekent en nu wou ik die glasvlakken naar binnen schuiven
k heb ook al bedacht dak da anders zou moeten doen


nog een hint : maak een layer "hulp" aan ofzo en teken allemaal hulplijntjes met het rolmetertje.. (ge kunt zoals gezegd afstanden ingeven) .. da duurt wel ff om uw raster van hulplijntjes te maken maar eens die goed staat kunde uw model daar veel beter in tekenen. Dan moet ge meestal ook ni liggen knoeien met push/pull tool.

voorbeeldje (verbouwing PEDA in leuven) [klik op picture, dan zie je beter de hulplijntjes .. ]
http://users.pandora.be/AS21/Bakkie/pics/grafisch%20overzicht.jpg
Bron: © http://users.pandora.be/AS21/Bakkie/pics/grafisch%20overzicht.jpg
HOOW
Garfield-lover
Sinds 29/1/2004
T:57 - R:3052
23/1/2005 - 16:22u | Quote
da van die afstanden en de hulplijne had ik al door
maar tgene dak nu aan tekenen ben is ni zo regellamtig en kzou er straks nog wa interieur zichten van willen ook
t meest moeite heb ik met die vensters e
en da bepaald bijna heel het zicht van et ontwerpje
dus doek da redelijk gedetaileerd

wat is trouwens het voordeel van die hulplijnen? k gebruik da lijk ni
ook al omdat de dingen nu ni echt op een lijn komen te liggen
mss moet ik ze toch maar proberen

ah of zou em da gebruiken als snap?


Laatst aangepast door HOOW op 23/01/2005 16:37:08u (2x aangepast)
JDRSuperstar 2.936
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 - R:515
23/1/2005 - 16:36u | Quote
Het voordeel is dat ge een rooster maakt waarbinnen ge werkt en dat ge op die manier een "cleaner" model hebt da in vele gevallen sneller tekent.
Maar ge kunt da best toepassen vooraleer ge begint te tekenen .. ni tijdens een tekening want dan ist nimmer echt duidelijk.
HOOW
Garfield-lover
Sinds 29/1/2004
T:57 - R:3052
23/1/2005 - 16:44u | Quote
ipv zoals ik nu gedaan heb wss het grondplan als basis ingevoerd vanuit autocad en daarop beginnen te werken
JDRSuperstar 2.936
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 - R:515
23/1/2005 - 16:54u | Quote
HOOW schreef:
ipv zoals ik nu gedaan heb wss het grondplan als basis ingevoerd vanuit autocad en daarop beginnen te werken

das ook een goeie manier natuurlijk .. maar bijvoorbeeld voor interieur of raampjes ist dikwijls gemakkelijker met hulplijntjes punten uit te zetten en daartussen te werken. Het is dikwijls als ge op uw vloer een volume maakt en da uitrekt en daar daarna in snijdt dat ge uwe vloer mee wegsnijgt , of als ge move-tool gebruikt, dat ge heel uwe vloer scheef trekt..
HOOW
Garfield-lover
Sinds 29/1/2004
T:57 - R:3052
23/1/2005 - 16:57u | Quote
en het layer systeem? das ook een andere opvatting dan in autocad, tis vervelend dat je voor elke lijn echt moet kiezen, in autocad ehb je gewoon twee lijnen elk behorend tot een ander volume
k vind et nu heel vervelend als ik een layer uitzet dat er dan soms dingen teveel weg zijn enzo
srr voor de vragen zi, k ben aant bijleren
  - 1 - 2 - volgende »
 
Bovenaan pagina