ciesso
wzl-lid
Sinds 22/1/2005
T: 1
R: 4
|
22/1/2005 -
10:12u
| Quote
|
Gelieve hier al uw mooiste, nieuwste 3d stuff te plaatsen (3ds max, maya,......)
|
ciesso
wzl-lid
Sinds 22/1/2005
T:1 -
R:4
|
22/1/2005 -
10:13u
| Quote
|
check de gallery
Laatst aangepast door
ciesso
op 22/01/2005 10:14:50u
(2x aangepast)
|
JDRSuperstar
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 -
R:515
|
22/1/2005 -
10:44u
| Quote
|
ik wil da allemaal kunnen ... zou zo handig zijn
|
raz
wzl-lid
Sinds 30/3/2004
T:30 -
R:443
|
22/1/2005 -
11:24u
| Quote
|
twee renders met poser, waar ik nog maar juist mee begonnen ben (dus totaaaaal geen ervaring mee, en tot nu toe lijkt mij dat echt eenvoudig, k denk dak nog een aantal mogelijkheden ni ken )
 Bron: © http://users.pandora.be/RAZOR1985/bg/aiko.jpg
 Bron: © http://users.pandora.be/RAZOR1985/bg/tomi.jpg
En dan ne render uit Cinema4D waar ik gewoon een beetje aant prutsen was voor nen abstracte vorm te krijgen
 Bron: © http://users.pandora.be/RAZOR1985/bg/abstract.jpg
En iets dak heb uitgewerkt met cinema4D en afgemaakt met photoshop (hoewel dak er nog een hoop zou aan willen veranderen eigenlijk
 Bron: © http://users.pandora.be/RAZOR1985/bg/spiky.png
Zoals ge ziet, ben ik nog ne serieuse beginneling, maar we leren bij he
|
HOOW
Garfield-lover
Sinds 29/1/2004
T:57 -
R:3052
|
22/1/2005 -
11:26u
| Quote
|
render
ik ben hier mee bezig voor de moment moet af tegen maandag aan dit deel moet ik nog raam openingen aanpassen end an moet er nog een hoeve-hotel en een CC bij op een betere ondergrond k zal dan wel nog ns mn renders posten pfff nog veel werk maar da shetchup programma is heel simpel en werkt heel vlug, je kunt direct matriaal opkleven zodat je onmiddelijk resultaat hebt ipv eerst een model te gaan opbouwen en dan pas te gaan opwerken n aanrader voor iedereen die er mee wil beginnen
Laatst aangepast door
HOOW
op 22/01/2005 12:34:13u
(1x aangepast)
|
JDRSuperstar
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 -
R:515
|
22/1/2005 -
11:40u
| Quote
|
ja, sketchup da hebben we ook al goed onder de knie..
archiCAD als is gezien , das andere koek
|
HOOW
Garfield-lover
Sinds 29/1/2004
T:57 -
R:3052
|
22/1/2005 -
11:46u
| Quote
|
mja ik ben eigenlijk n autocad adept, werk ik al mee sinds het derde middelbaar (das dus al 11 jaar jawadde, k verschiet zelf) en k ben er nogal 'vlot' mee  en dan n beetje prutsen 3d studio om het deftig opgewerkt te krijgen maar ik ben redelijk verkocht voor die sketschup, alhoewel het soms nogal beperkt kan zijn, gewoon handig om heel vlug nig iets te gaan voorstellen
je zit wel het verschil met dien 3d max of autocad renders, daar is alles zo smooth en glad sketchup heeft iets warms (kan et ni beter uitleggen)
archicad heb ik nog nooit mee gewerkt
Laatst aangepast door
HOOW
op 22/01/2005 11:48:28u
(1x aangepast)
|
ciesso
wzl-lid
Sinds 22/1/2005
T:1 -
R:4
|
22/1/2005 -
12:05u
| Quote
|
De meeste dingen zijn gemaakt voor school met 3ds viz, werk liever met 3ds max omdat het me iets sneller lijkt en daar heb je natuurlijk ook mental ray....
 Bron: © http://www.clear-illuminations.be/radiosity1.jpg
 Bron: © http://www.clear-illuminations.be/knikkers.jpg
 Bron: © http://www.clear-illuminations.be/huisjemetwater.jpg
deze zijn dus allemaal gemodeld in viz en gerenderd met radiosity
 Bron: © http://www.clear-illuminations.be/design3.jpg
 Bron: © http://www.clear-illuminations.be/design4.jpg
 Bron: © http://www.clear-illuminations.be/badkamer 6.jpg
deze zijn gemodeld in max en gerenderd met mental ray
tenslotte een ventje dak aant modelen zij, gedaan op een avond moet nog afgewerkt worden, proporties kloppen niet echt, ma heb nu examens dus zal nog effe duren
 Bron: © http://www.clear-illuminations.be/fons8.jpg
|
HOOW
Garfield-lover
Sinds 29/1/2004
T:57 -
R:3052
|
22/1/2005 -
12:33u
| Quote
|
woow zo cool mja mn pc is ni meer zwaar genoeg om heel veel detail enzo te gaan tekenen 
ma we zouden ier mss ook beter links naar al die afbeeldingen zetten ipvd e foto's te posten, da wordt te zwaar zo
|
Pirre
wzl-lid
Sinds 11/1/2005
T:14 -
R:168
|
22/1/2005 -
19:13u
| Quote
|
Introfoto met de naam van men stagebedrijf voor men GIP presentatie, gemaakt met Pov-Ray, en een Terragen render. Gip Terragen
|
daboykefke
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 -
R:4529
|
22/1/2005 -
23:46u
| Quote
|
die voor uw gip is zo'n beetje Unreal stijl vind ik nice
|
HOOW
Garfield-lover
Sinds 29/1/2004
T:57 -
R:3052
|
23/1/2005 -
15:15u
| Quote
|
JDRSuperstar schreef: ja, sketchup da hebben we ook al goed onder de knie..
dan kun je me mss helpen soms als ik een vlak in een ander vlak wil wat dieper duwen, wil em da maar niet en niet doen, de andere kant ja het enige wat er dan opzit is et vlak opnieuw tekene ma das omslachtiger is er een of andere truk voor da puch en pullen die ik over het hoofd zie????
|
JDRSuperstar
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 -
R:515
|
23/1/2005 -
15:20u
| Quote
|
ge kunt maten ingeven zoals in AutoCAD hé, ma da wist je waarschijnlijk al .. het is denk ik ook belangrijk van steeds op dezelfde "basis" je dingen te tekenen .. je kan best eerst één groot vlak maken en daar dingen uitsnijden, dan twee vlakken op mekaar te plaatste die je dan appart gaat vervormen zodat ze eventueel interfereren. Da wilt ni echt in sketchup ..
|
JDRSuperstar
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 -
R:515
|
23/1/2005 -
15:21u
| Quote
|
@ topic ... sjieke dingen .. moet ik ook s proberen .. maar tijd .. pff tijd
|
HOOW
Garfield-lover
Sinds 29/1/2004
T:57 -
R:3052
|
23/1/2005 -
15:56u
| Quote
|
ah maar da gaat wss zijn k heb een gat in n muur gemaakt en aan twee kanten een glasvlak opgetekent en nu wou ik die glasvlakken naar binnen schuiven k heb ook al bedacht dak da anders zou moeten doen
|
JDRSuperstar
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 -
R:515
|
23/1/2005 -
16:17u
| Quote
|
HOOW schreef: ah maar da gaat wss zijn k heb een gat in n muur gemaakt en aan twee kanten een glasvlak opgetekent en nu wou ik die glasvlakken naar binnen schuiven k heb ook al bedacht dak da anders zou moeten doen
nog een hint : maak een layer "hulp" aan ofzo en teken allemaal hulplijntjes met het rolmetertje.. (ge kunt zoals gezegd afstanden ingeven) .. da duurt wel ff om uw raster van hulplijntjes te maken maar eens die goed staat kunde uw model daar veel beter in tekenen. Dan moet ge meestal ook ni liggen knoeien met push/pull tool.
voorbeeldje (verbouwing PEDA in leuven) [klik op picture, dan zie je beter de hulplijntjes .. ]
 Bron: © http://users.pandora.be/AS21/Bakkie/pics/grafisch%20overzicht.jpg
|
HOOW
Garfield-lover
Sinds 29/1/2004
T:57 -
R:3052
|
23/1/2005 -
16:22u
| Quote
|
da van die afstanden en de hulplijne had ik al door maar tgene dak nu aan tekenen ben is ni zo regellamtig en kzou er straks nog wa interieur zichten van willen ook t meest moeite heb ik met die vensters e en da bepaald bijna heel het zicht van et ontwerpje dus doek da redelijk gedetaileerd
wat is trouwens het voordeel van die hulplijnen? k gebruik da lijk ni ook al omdat de dingen nu ni echt op een lijn komen te liggen mss moet ik ze toch maar proberen
ah of zou em da gebruiken als snap? 
Laatst aangepast door
HOOW
op 23/01/2005 16:37:08u
(2x aangepast)
|
JDRSuperstar
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 -
R:515
|
23/1/2005 -
16:36u
| Quote
|
Het voordeel is dat ge een rooster maakt waarbinnen ge werkt en dat ge op die manier een "cleaner" model hebt da in vele gevallen sneller tekent. Maar ge kunt da best toepassen vooraleer ge begint te tekenen .. ni tijdens een tekening want dan ist nimmer echt duidelijk.
|
HOOW
Garfield-lover
Sinds 29/1/2004
T:57 -
R:3052
|
23/1/2005 -
16:44u
| Quote
|
ipv zoals ik nu gedaan heb wss het grondplan als basis ingevoerd vanuit autocad en daarop beginnen te werken
|
JDRSuperstar
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 -
R:515
|
23/1/2005 -
16:54u
| Quote
|
HOOW schreef: ipv zoals ik nu gedaan heb wss het grondplan als basis ingevoerd vanuit autocad en daarop beginnen te werken das ook een goeie manier natuurlijk .. maar bijvoorbeeld voor interieur of raampjes ist dikwijls gemakkelijker met hulplijntjes punten uit te zetten en daartussen te werken. Het is dikwijls als ge op uw vloer een volume maakt en da uitrekt en daar daarna in snijdt dat ge uwe vloer mee wegsnijgt , of als ge move-tool gebruikt, dat ge heel uwe vloer scheef trekt..
|
HOOW
Garfield-lover
Sinds 29/1/2004
T:57 -
R:3052
|
23/1/2005 -
16:57u
| Quote
|
en het layer systeem? das ook een andere opvatting dan in autocad, tis vervelend dat je voor elke lijn echt moet kiezen, in autocad ehb je gewoon twee lijnen elk behorend tot een ander volume k vind et nu heel vervelend als ik een layer uitzet dat er dan soms dingen teveel weg zijn enzo srr voor de vragen zi, k ben aant bijleren
|